"the theo is strong with this one"

The Godfather

Een familiesaga over drie broers met een flinke portie bloed, zweet en tranen. Giet hierbij nog wat intriges, de verzending en levering van losse onderdelen, een goede dosis geheimdoenerij met vergaderingen achter gesloten deuren, en last but not least een onzekere afloop… Alle ingrediënten voor een echte blockbuster. Maar in de brillenwereld zijn de dingen vaak niet wat ze op het eerste zicht lijken.

Het verhaal richt zich op het eindexamen voor het Bachelordiploma in Frame Design van de studenten aan het Institut Supérieur d’Optique in Parijs. Hun opdracht is om met genoeg bloed, zweet en tranen een verkoopbare bril te ontwerpen die in de collectie van een bestaand brillenmerk past. Dit jaar zorgde het kleurrijke Belgische brillenmerk theo (gerund door de drie Somers-broers) voor het materiaal, de onderdelen, de knowhow en het nodige advies om de studenten door hun opdracht te helpen.

//assets.theo.be/files/4552/original/Silmo17_D4S3495_LR.jpg?1536920209

Toon Somers (de jongste van de drie broers) kroop tijdens de missie in de rol van Godfather. Hij toonde de studenten waar het theo-merk voor staat en gaf hen acetaat, metalen veren, scharnieren en heel wat ontwerptips. Daarna lieten hij hen volledig vrij om een zo cool mogelijk theo-montuur te creëren. Tegen het einde van het jaar woonden Toon en Patrick Hoet (medeoprichter en ontwerper) verschillende besloten vergaderingen bij voor de evaluatie van zowel de monturen en de ideeën, als de houding en ontwikkeling van de betrokken studenten. Benieuwd naar de afloop? Die blijft voorlopig nog een cliffhanger, want de winnaar zal op de internationale optiekbeurs SILMO 2018 bekendgemaakt worden tijdens de diploma-uitreiking op zondag 30 september 2018.

WORDT VERVOLGD…